16 kwietnia Blizzard po raz kolejny za pośrednictwem Twittera, odpowiadał na pytania graczy. Jak nietrudno się domyślić, dotyczyły one przede wszystkim 3ciego dodatku do gry. I tak dowiedzieliśmy się, że raczej nie należy spodziewać się już zwiększania prędkości flying mountów. Te najlepsze nadal pozostaną na poziomie 310%. Path of the Titans, które w Cataclysmie zastąpi nam tradycyjne levelowanie będzie odblokowywać nowe glyphy - Ancient Glyph. Tradycyjnie Blizzard chciałby też ulepszyć (czyt. zwiększyć funkcjonalność) interfejsu gry, szczególnie tego raidowego. Trzeba przyznać, że w Wotlku naprawdę wiele rzeczy udało się usprawnić, jednak w dalszym ciągu end-gamowa gra bez Addonów raczej nie jest możliwa ;-)
W ostatnich dniach był również publikowane nowe umiejętności, jakie wszystkie klasy postaci otrzymają w dodatku. Publikuje je poniżej, za portalem www.raidstatus.com. Znajdziesz tam jeszcze więcej informacji odnośnie WoW'a, zachęcam do odwiedzania.
Paladin
Blinding Shield (81): Powoduje odszkodowanie i oślepia wszystkie pobliskie cele. Ten efekt otrzymają tylko cele z przodu tarczy Paladyna, będzie działać podobnie jak w Eadric the Pure's Radiance w Trial of the Champion. Drzewko Holy będzie miało talenty do zwiększenia obrażeń oraz zwiększenia szans na uderzenie krytyczne, w drzewku Protection będzie można uczynić tą umiejętność natychmiastową normalnie czas rzucania 2 sek.
Healing Hands (83): Healing Hands jest nowym leczącym czarem dla paladyna, który będzie się promieniście rozchodził od niego i leczył coś na zasadzie Healing Stream Totemu. Ma on mały zasięg, ale trwa wystarczająco długo by między czasie paladyn mógł rzucić inne zaklęcie. Czas trwania 6 sek, cd 15 sek
Guardian of Ancient Kings (85): Przywoła tymczasowego strażnika, który wygląda jak uskrzydlona istota ze światła trzymająca miecz. Podobny on będzie jak z czaru Resurection u paladyna w Warcraft III. Strażnik będzie miał różne efekty w zależności od specyfikacji drzewka talentów. Dla Holy paladyna, strażnik będzie leczył wszystkich w swoim zasięgu. Dla protection, strażnik przyjmie na siebie cześć odszkodowań. Dla retri, strażnik będzie zadawał obrażenia na podobnej zasadzie jak Gargoyle DK. cd 3min 30 sek aczkolwiek to będzie zależało tez o jakiego strażnika przyzwiemy.
Death Knight
Outbreak (81): Outbreak infekuje cel zarówno Frost Fever jak i Blood Plague nie zużywając żadnej runy. Ta umiejętność docelowo ma pozwolić Death Knightowi nakładanie diseasów, gdy te zostały usunięte lub muszą szybko zmienić cel.
Necrotic Strike (83): Necrotic Strike jest nowym atakiem zadawanym bornią i nakładającym debuff, który będzie miał za zadanie wchłonąc leczenie. DK będzie miał wybór czy użyć umiejętności za 8k czy też Necrotic Strike za 6k, która dodatkowo wchłonie 4k heal gdy cel zechce się uleczyć.
Dark Simulacrum (85): DK uderzeniem nakłada na cel debuff, który pozwoli na skopiowanie następnego czaru przeciwnika i uwolnione go. W przeciwieństwie od czarów odbijających kopiowany czar dotrze do DK. Umiejętności przeciwnika, które można odbić tez będzie można skopiować.
Zmieni się również nieco mechanika run i od Cataclysmu drzewkiem do tankowania dla DK będzie Blood.
Druid
Thrash (81): Thrash zadaje obrażenia wszystkim w obrębie 10y i powoduje ich krwawienie co 2 sek. przez 6 sek. Daje to dodatkowy atak dla tankujących druidów w formie miśka. Część talentów będzie wpływać na efekt krwawienia, np Swipe będzie zadawał więcej obrażeń celom z tym efektem. (5sek. cd 25 rage)
Stampeding Roar (83): Ryk druida, który zwiększy sojusznikom w obrębie 10y o 40% szybkość na 8 sek. Stampeding Roar może być używany zarówno w formie niedźwiedzia jak i kota aczkolwiek misiek będzie miał w talentach możliwość zredukowania CD.
Wild Mushroom (85): Stawia magicznego grzyba w wyznaczonym miejscu. Po 4 sekundach grzyb staje się niewidzialny. Wejścia na grzyba oznacza detonację go i zdanie przez niego obrażeń obszarowych (aoe) aczkolwiek będzie on również efektywny przeciwko pojedynczym graczom. Druid ma możliwość zdetonowania grzyba przed czasem . Będzie to główna umiejętność, której będą używać Balance druidzi, dodatkowo można wzmocnić efekt w drzewku talentów. Bez cd o zasięgu 40y, natychmiastowy czar (instant).
Hunter
Cobra Shot (81): Nowy strzał zadający natychmiastowe obrażenia od Natury. Ta umiejętność będzie dzielić cd wraz z Steadt Shotem. Ma to być alternatywa dla Steady Shota na cele z dużym arrmorem. Talęty wzmacniające ten strzał będą się znajdować w drzewku Beast Mastery.
Trap Launcher (83): Po użyciu może wystrzelić w obrębie 40y. Ta umiejetność jest taka jak w Freezing Arrow dla wszystkich pułapek więc w rezultacie tego usuniemy Freezing Arrow. 1 min cd bez global cd
Camouflage (85): Hunter przechodzi do stanu "zacienionego", w którym nie otrzymuje obrażeń z dystansu. Nadal jednak będzie wrażliwy na obrażenia wręcz oraz AOE, które będą przerwywać stan Camouflage. Podczas tego stanu Hunter może się poruszać i rozstawiać pułapki gdy zaatakuje otrzyma premię do obrażeń i po chwili zostanie zdjęty efekt kamuflażu
Hunter nie będzie już korzystał z many lecz z focusa coś co będzie przypominać energie rogue.
Orb (81): Zainspirowana umiejętnościami Księcia Taldaram’sa w Ahn'kahet i Icecrown Cytadeli, ten czar pozwala magowi rzucić płonącą kulę, która porusza się do przodu w prostej linii, wysyłając promienie zadające obrażenia pobliskim celom. Po wypuszczeniu kuli mag może rzucać inne czary podczas drogi Flame orba. Ta umiejętność będzie używana w każdym specu, ale fire magowie będą mieli możliwość ulepszenia tak aby orb osiągający swój cel eksplodował.
Time Warp (83): Daje efekt hasete (przyśpieszenia) w party lub raidzie coś na kształt jak Bloodlust lub Heroims. Będzie też przyśpieszał prędkość poruszania się maga. Time Warp będzie współdzielony z debufem jaki zakłada Bloodlust oraz heroizm ale użyty nadal będzie przyspieszał.
Wall of Fog (85): Tworzy linię mrozu przed magiem o zasięgu 30y. Wrogowie przekraczający linie otrzymują obrażenia i zostaną zwolnieni ale koszt many będzie tak wysoki, że będzie ona tylko efektywna przeciwko grupom a nie pojedynczym jednostkom. Wall of Fog ma zapewnić magom kontrolę pola bitwy niezależnie czy mag będzie zadawał obrażenia nadchodzącym wrogom czy np do obronny flagi na battelgroundach. Trwa 10 sek cd 30 sek.
Priest
Mind Spike (81): Obrażenia shadowfrost zostawiające debuff na celu, który wzmocni kolejne Mind Spike. Mind Spike ma zapełnić dziurę w dps shadow aczkolwiek może się również przydać dla healrów czasem. Mind Spike ma być szybkim czarem zadającym obrażenie kiedy priest nie ma czasu na swoją normalną rotację lub kiedy moby giną zbyt szybko, czy też musi często zmieniać cele. Spamowanie Mind Spike powinno dawać podobne obrażenia co Mind Flay z Shadow Word: Pain na celu. Idea tego jest taka, że gdy użyjesz Mind Spike, oczekujemy że będziesz go używał wiele razy i nie chcemy, aby on pasował do rotacji. Ponadto gdy czary shadow zostaną zablokowane on nie będzie gdyż nie będą już blokowane czary dwóch szkół) 1.5 sec cast na odległość 30y bez cd Inner Will (83): Zwiększa szybkość o 12% i redukuje koszt many czarów rzucanych natychmiastowo o 10. Ten buff będzie współdzielony z Inner Fire
Leap of Faith (85): Przyciąga członka party lub raidu do miejsca w którym się znajduje. Leap of Faith (lub "Life Grip") jest natychmiastowy i został dany dla priesta aby mógł pomagać osobom które mają na sobie agor lub kogoś w zajściach pvp czy też nie zdążyły uciec od jakiegoś efektu w walce. Instant na odległość 30y, 45 sek cd
Rogue
Redirect (81): Rogue otrzyma nową umiejętność, która pomoże gdy zechce zmienić cel. Redirec przeniesie wszystkie aktywne combo pointy na obecny cel, dzięki czemu nie zmarnują się one gdy cel zostanie zmieniony lub zapity. Ponadto umiejętności, takie jak Slice i Dice, nie będą wymagały celu, w związku z czym Rogue może użyć dodatkowe combo points na tego typu umiejętności. 1 min cd i nic nie kosztuje energii
Combat Readiness (83): Combat Readiness jest kolejną nową zdolnością defensywną. Gdy zostanie ona uaktywniona każdy z dystansu czy z bliska otrzyma buff Combat Insight redukujący 10% otrzymywanych obrażeń. Buff nakłada się do 5 razy i odnawia się gdy otrzyma nowy stack. Ma to na celu wzmocnienie Rogue w walce z innymi klasami melee, kiedy Evasion i efekty stun nie mogą zostać użyte. Trwa 6 sek. i ma 2 min cd
Smoke Bomb (85): Rogue upuszcza Smoke Bomb, tworząc chmurę, która ma przeszkadzać wrogowi w celowniu. Wrogowie, którzy sa nazewnątrz chmury nie będą mogli targetować pojedynczych celów znajdujących się wewnątrz chmury. Wrogowie będą mogl się poruszać wewnątrz chmody i atakować czy też używać AOE. W PVP ma to otworzyć nowy wymiar ustawień i rozgrywki oraz nadać nowe możliwość w ataku jak i obronie. W PVE, Smoke Cloud może chronić grupę przed atakiem z dystansu co pozwoli bliżej zwabić przeciwnika bez konieczności użycia innych umiejętności. Trwa 10 sek. i ma 3 min cd.
Unleash Weapon (81): Uwalnia moc enchantu z Twojej broni . Enchancment shaman używający dwóch użyje obu enchantów z broni. Zasięg 30y, 15 sek. cd Nie usuwalny.
Klika przykładów:
- Windfury Weapon - Rzuca widmo broni w cel zadając 50% obrażeń broni i nakłada efekt przyśpieszający 5 następnych ciosów
- Flametongue Weapon - Zadaje natychmiastowy fire damage oraz buff zwiększający następny fire atak o 20%
- Earthliving Weapon - Uzdrawia nieznacznie cel oraz nadaje buf który zwiększy następny efekt leczenia o 20%
Healing Rain(83): Obszarowy czar HOT, wywołujący deszcz na zaznaczonym obszarze i uzdrawiający w nim graczy. Nie ma ograniczenia co do ilości osób które mogą być uzdrowione za pomocą tego czaru aczkolwiek zmniejsza on efektywność przy bardzo dużej liczbie osób tak jak ma to moejsce w ofensywnych czara aoe. Powinno to dać nowy czar uzdrawiania grup jak i leczenia w czasie. 2 sek castowania 30y zasięgu, 10 sek. trwania i 10 sek cd.
Spiritwalker's Grace (85): Kiedy buff zostanie aktywowany, Twój czar nie może zostać przerwany poprzez poruszanie sie czy zadawanie ataków wręcz. To ma dać możliwość szamanowi w każdym specu możliwość leczenia się lub zadawania obrażeń podczas poruszania się zarówno w PVE jak i PVP. natychmiast 10 trwania 2 min cd
Warlock
Fel Flame (81): Szybko rzucany czar zadający obrażenia ShadowFire. Fel Falame jest podobne do magowe FrostFire gdzie wpływ mają odporności na dwie szkoły magii fire i shadow co przekłada się na odpowiednie obrażenia. Dodatkowe Fel Flame odnowi czas trwania Immolate i Unstable Affiction. Ten czar ma zwiększyć mobilność warlocka i ma być używany w Destruction i Demonology secu - będzie miał zielony ogień. Instant.
Dark Intent (83): Zwiększa szansę celu na krytyczny efekt z okresowych odszkodowań lub leczenia o 3%. Kiedy cel uzyska trafienie krytyczne otrzymasz buff zwiększający obrażenia na 10sec. Ten efekt może się nakładać do 3 razy.
Deamon Soul (85): Łączy duszę Warlocka z duszą demona.Użycie również nakłada cd warlockowi na rozdzielenie. Efekty będą zależne od użytego demona i będzie trwał do wyczerpania liczby użyć lub czasu wygaśnięcia czaru ok 20 sek. 2 min cd
Warrior
Inner Rage (81): Zawsze kiedy postać osiągnie pełne 100 rage otrzyma ten buff, który zwiększy zużycie rage o 50% oraz zadawany dmg o 15% na krótki czas. Będzie to pasywna umiejętność, która będzie się sama aktywować u gracza.
Gushing Wound (83): Ta umiejętność będzie nakładać efekt krwawienia na cel. Jeżeli cel się poruszy efekt zyskuje dodatkowe staki i odświeża się jego czas, maksymalnie do 3 stacków. Obecnie ma niemieć cd i kosztować 10 rage oraz trwać 9 sek, ogólnie będzie słabsza niż Rend ale ze stackami zadawać będzie więcej obrażeń.
Heroic Leap (85): Umiejętność sprawi, że postać doskoczy do celu i użyje Thunder Clap na wszystkich w około. Heroic Leap będzie można używać w Battle Stance i będzie dzielił cd z Charge, ale talenty Juggernaut i Warbringer będą sprawiały, że Heroic Leap będzie dostępny w innych stancjach podczas walki. Przed skokiem cel będzie ogłuszany więc będziesz mógł być pewien, że znajduje się dokładnie tam gdzie wylądujesz.
za www.raidstatus.com
dobra, co do huntera to przeraziłem się - będzie focus zamiast many? grając rogue niezbyt mi to odpowiadało, zbyt szybko focus się kończył. z maną jest inaczej. trochę. bo też szybko się kończy :P
OdpowiedzUsuń